Internetový obchod Merkanto je moderný e-shop, ktorý vám
poskytne kvalitný základ pre vaše podnikanie na internete. Systém je veľmi
flexibilný, svojimi funkciami vyhovie špecializovanej predajni aj obchodnému
domu s množstvom tovarov v rôznych oddeleniach. Zákazník vidí
prehľadný a jednoducho používateľný e-shop, ktorý
podporuje všetky súčasné trendy v nakupovaní a vy dostanete
robustný a zároveň jednoducho a intuitívne ovládaný
systém.
Merkanto je výsledkom
desaťročných skúseností s prevádzkou internetových obchodov.
O väčšinu e-shopov, ktoré sme inštalovali, sa staráme spolu s našimi
klientmi. Merkanto preto obsahuje funkcie, ktoré sa osvedčili v praxi a
ktoré iné systémy nemajú.
Unikátnymi vlastnosťami sú napríklad:
- Automatizované zľavové kupóny. Na rozdiel od bežných
zľavových kupónov, kde kupujúci musí zadať textový reťazec, aby získal
svoju zľavu, automatické kupóny sa aktivujú samé. Stačí ak kupujúci
splní podmienku, ktorá pre kupón platí. Podmienkou je napríklad určitá
suma v nákupnom košíku alebo počet tovarov v košíku. Pomocou
automatických kupónov a ich kombinácií si môžete vo vašom e-shope
vytvoriť prepracované motivačné systémy pre vašich
zákazníkov, bez toho, aby sa museli na mieru programovať nejaké špeciálne
moduly. Napríklad poskytnete vašim zákazníkom zľavu 20% pri nákupe nad
30 eur alebo darček podľa vlastného výberu, ak majú v košíku aspoň
4 kusy tovaru.

- Flexibilné zľavové kupóny. Okrem rôznych kombinácií
podmienok, kedy kupón platí, môžete svojich zákazníkov odmeniť rôznymi
spôsobmi. Nie je to len zľava v percentách alebo zľava pevnou sumou. Môžu
to byť aj rôzne darčeky, pričom si môžete určiť aj to, či si môže
zákazník z darčekov vybrať, alebo vziať hoci aj všetky.
- Odložené online platby. Okamžitá platba za tovar, či
už kreditnou kartou, virtuálnou peňaženkou (PayPal), sms alebo prevodom
z účtu je pre vás výhodná. Peniaze za tovar máte vopred a nehrozí riziko
neprevzatia zásielky. Ale okamžitá platba bezprostredne po nákupe sa
nehodí vždy. Ak predávate tovar, ktorý nemáte skladom, alebo sa
môže kedykoľvek vypredať, vždy vám hrozí situácia, že zákazník vopred
zaplatí za tovar, ktorý nebudete vedieť zohnať. Ak k tomu dôjde, vzniknú
vám dodatočné náklady spojené s prevodom peňazí naspäť, budete sa
s tým musieť vysporiadať aj účtovne a vaša povesť u zákazníka môže
získať trhliny. Práve túto situáciu riešia odložené platby. Uistíte sa,
že tovar z objednávky máte, alebo ho budete na 100% mať, potvrdíte to
zákazníkovi a až potom mu pošlete odkaz na univerzálnu platobnú bránu,
kde bude môcť objednávku zaplatiť. Týmto spôsobom vám môžu zákazníci
navyše zaplatiť aj za veci, ktoré v e-shope bežne nemáte,
napr. za špeciálne darčekové balenie alebo za doručenie zásielky
v nedeľu.
Okrem toho medzi funkcie Merkanta patrí:
- Trojvrstvová architektúra. Vzhľad e-shopu je dôsledne
oddelený od obsahu a systému. Akýkoľvek upgrade systému, doplnenie nových
funkcií alebo modulov nijako neovplyvní vzhľad obchodu ani tovary v ňom
predávané. A vzhľad e-shopu je možné kedykoľvek zmeniť bez toho, aby bol
nejako dotknutý systém. Ak chcete, grafika e-shopu sa môže meniť aj každý
deň. Alebo pri príležitosti nejakých akcií, napr. biely e-shop v zime,
zelený na jar, usmievavý na Deň detí alebo čierny na Halloween.
- Absolútna voľnosť grafiky. Nie ste viazaní tradičnou
štruktúrou e-shopov, s menu na ľavej strane a prehľadom tovarov v stĺpci
na pravej. Ak sa chcete odlíšiť od konkurencie, nič vám v tom nebráni.
Viac referencií e-shopov nájdete na tejto stránke alebo v tomto
prehľade prezentačných
stránok, ktoré obsahujú internetové obchody. Môžete si vybrať z tisícok návrhov.
V prípade záujmu vám navrhneme grafický návrh na mieru.
- Voliteľné funkcie. Platíte len za to, čo využívate a
čo vám prináša zisk. V základe e-shopu sú skladové karty a cenník,
komfortná práca s objednávkami a prepracované štatistiky predaja. Ak
chcete využívať online platby, partnerský predaj (affiliate), zľavové
kupóny alebo prepojenie s vašim skladom či účtovníctvom, je to otázka
výberu funkcií zo zoznamu. Veľa zo špeciálnych funkcií je k dispozícii
zdarma a radi vám o nich bližšie povieme na osobnom stretnutí.
- Podpora pre internetový marketing. Merkanto podporuje
optimalizáciu pre vyhľadávače (SEO) a
umožňuje sledovať tzv. konverzie (integrácia s Google Analytics a/alebo
Google AdWords). Merkanto obsahuje nástroje pre internú propagáciu, ako sú
bannery, aukcie, ankety, dotazníky, diskusné fórum. Merkanto sa vie
integrovať aj do sociálnych sietí, napr. previazať s Facebookom pomocou
„páči sa mi“ tlačidla alebo komentárov. Prevádzkovateľ Merkanta môže
tiež využiť spomínané zľavové kupóny, princíp zberu vernostných bodov
(kredity) a affiliate partnerstvo (integrácia s Post Affiliate Pro) alebo drop shipping. Viac informácií
o internetovom marketingu môžete získať na .
- Veľkoobchod alebo maloobchod, B2B a B2C. Merkanto
používa pri tovaroch princíp cenových hladín (skupín). Každý tovar
môže mať rôzne ceny pre rôzne skupiny užívateľov, napr. pre maloobchod a
veľkoobchod. Počet cenových hladín nie je obmedzený, môžete využiť
napr. Gold alebo Silver partnerov, ktorí získajú ešte lepšie ceny ako
bežný veľkoobchod. Každá cenová hladina môže používať vlastné
zľavy, vrátane časovaných cien platných od-do. Pre pružnejšiu prácu
môže byť Merkanto spojené s ľubovoľným moderným skladovým alebo
účtovným systémom. Najpokročilejšia integrácia je s ERP Tangram, kde môže Merkanto
pracovať ako priama nadstavba skladového a obchodného softvéru, ale nie je
problém spojiť Merkanto napríklad s Money S3, Pohodou, alfaBASE
či MRP.
- Multijazyčnosť. Administrácia Merkanta je momentálne
v slovenčine, češtine a angličtine. Na strane klienta (zákazníka) môže
byť použitý ľubovoľný počet jazykov. Podporované sú aj exotické
znakové sady, ako je azbuka, arabské písmo alebo čínske či japonské
znaky. Jazyky sú prepínateľné, jeden systém môže naraz obsahovať
ľubovoľný počet jazykových mutácií.
Prehľad funkcií a modulov redakčného systému Sauron a
nadstavby pre e-shop